söndag 31 maj 2009

The essential

Visst är det härligt med minnen? Hur de bara poppar upp med hjälp av en doft, ett synintryck, en sång.

Min syster berättar i sin blogg hur hon med hjälp av allas vår Bruce:an kan återkoppla till pappa och när vi var små när han spelade vinyl så högt att väggarna skakade. Så gör även jag till viss del, MEN det lustiga är att jag förknippar i min tur till min kära storasyster och hennes kompisar när Bruce:an kommer igång. Sys som är några år äldre hade tillåtelse att spela fars vinyler utan överseende vilket jag inte hade. Så när man kom hem från skolan innan mor och far var hemma så rockades det loss kan jag lova.


Det här är den Bruce-låt som jag mest förknippar med sys, allsång, min stora idol när jag var ung.

1 kommentar:

  1. åhhh... I love U 2 sys!

    kan berätta att min nuvarande favvolåt med Bruce;an är I´m on fire (tydligen har han två med samma titel...konstigt, båda är bra visseligen)

    xoxoxoxo

    SvaraRadera